RUIMTE

Een multimediaconcert dat op 27, 28 en 29 januari 2006 in het Annatheater in Helmond plaatsvond. Jonge, aankomende -waarvan enkele uit Helmond afkomstig- en een aantal professionele kunstenaars van diverse disciplines brachten in een artistiek samenspel 3 concerten met dans, klank, muziek, poëzie, video en beelden. Het concert stond in het teken van de taal van de muziek en de muziek van de taal, de ziel van de dans en de dans van de ziel; de innerlijke ruimte: een feest voor deelnemers en publiek.

Je bent zoveel

Meer dan je

Denkt te zijn

Je hebt geen

Idee van je

Ruimte

Inspiraties: De keelklankzang van de Inuit, Tibetaanse zienswijze, Japanse en Spaanse muziek, de elementen, Minimal music en de gedichten met beeld en de klankcomposities van Hella Hertogs. De dans is hierbij essentieel, zij maakt de ruimtelijkheid van de muziek zichtbaar, zij is de puls, de beweging, de vorm. Na afloop van het concert op 27 jan. werd de nieuwe gedichtenbundel RUIMTE gepresenteerd. Deze is vormgegeven door Charlotte Driessen. Er was gedurende het hele weekend een expositie van gedichten van Hella Hertogs.

Stichting Two Tone:organisatie
Hella Hertogs: idee, produktie, regie, gedichten, beelden en zang
Nynke Visser: zang, basblokfluit, accordeon
Lotte van Lieshout: cello, zang
Yvonne Davans: zang
Jopie Jonkers: harp
Paul v.d. Heijden: slagwerk
Marsha Simon: choreografie en dans
Michael concepcion: dans
Michiel Gieskes: video
Floor Bömer:object-tent
Ymie Visser: object-quilt
Mariëlle van den Bergh: object Coelacanthus luminoso 2005
Kim Zeegers: regie-adviezen
Deze produktie werd mede mogelijk gemaakt met steun van het Prins Bernhard Cultuurfonds, de Sponsorloterij en van Wezel kartonnages.