De kunst van verliezen

Het gedichtenboekje 'De kunst van verliezen' bevat een selectie van de gedichten die het afgelopen jaar tijdens workshops op diverse scholen zijn gemaakt door kinderen die met verlies te maken hebben gehad. De presentatie ervan vond plaats op zondag 16 mei, om 16.00 uur in De VelvetLounge, in Helmond.

Jongeren die met verlies te maken hebben, schreven gedichten en maakten schilderingen in workshops onder leiding van Hella Hertogs. De gedichten zijn kwetsbaar, recht vanuit het hart, puur. Sterk en helder. Ze zijn bezield, en daardoor troostend en helend, ook voor anderen. Het boekje bevat een selectie van de gedichten die het afgelopen jaar zijn gemaakt.

Een aantal studenten van conservatorium HKU en Fontys Tilburg maakte muziek bij deze gedichten. Het thema verlies geeft een bijzondere inhoud aan de composities. Ze zijn integer en ontroerend en geven ruimte aan verdriet, verlangen, herinneringen en het missen van onze geliefden. De prachtige opnames, waaraan een aantal jonge muzikanten meewerkten, zijn te beluisteren op de cd achterin het boekje.

De workshops werden gesponsord door Coöperatiefonds Rabobank Eindhoven-Veldhoven. Stichting DELA Fonds maakte de productie van deze CD met gedichtenboekje mogelijk.Het boekje met cd kost 10 euro.

De opbrengst gaat naar stichting Two Tone, zo kunnen nieuwe projecten voor jongeren gerealiseerd worden.

Dit project wordt mede ondersteund door Coöperatiefonds Rabobank Eindhoven-Veldhoven  en Stichting DELA Fonds.

Dit project is als reizende expositie te huur. Uw ruimte wordt voor een bepaalde tijd ingericht met prachtige ingelijste posters  of werk op canvas. Bij de opening treden er een of meerdere artiesten op.

Logo RABOfull color

logo Delafonds